Wednesday, March 21, 2012

kursus Graphing Calculator..

Assalammualaikum dan salam sejahtera...

Pada 5/12/2011 dan 6/12/2011 yang lepas staf JMSK telah mengikuti kursus Graphing Calculator anjuran ULPL. Kursus ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada para pensyarah tentang fungsi serta tatacara penggunaan Graphing Calculator yang merupakan mesin kira-kira keluaran terbaru dari Texas instruments.

Kursus ini ternyata sangat bermanfaat kepada para pensyarah. Ini kerana ilmu yang di perolehi semasa kursus ini berjalan akan di gunakan untuk sesi pengajaran pada masa akan datang. Para pelajar politeknik pula dijangkakan bakal mengikut jejak langkah para pelajar daripada IPTA dan IPTS yang lain untuk menggunakan graphing calculator ini dalam sesi pembelajaran mereka tidak lama lagi.

Di antara fungsi terkini yang terdapat dalam calculator ini adalah penghasilan dan paparan graph daripada persamaan yang pengguna masukkan. Para pensyarah berpeluang untuk menggunakan dan mencuba sendiri banyak lagi fungsi yang terdapat dalam calculator ini.

Pensyarah dari Sunway college university telah di jemput khas untuk menerangkan tentang penggunaan graphing calculator ini. Beberapa keping gambar dan video turut di rakamkan semasa program ini berlangsung. Secara keseluruhannya, kursus ini telah mencapai matlamatnya.


Di antara gambar-gambar
sepanjang program berlangsung








editor bertugas melaporkan dari tempat kejadian,

sekian,
-min-

No comments:

Post a Comment